עיצוב מטבחים – קלאסי או מודרני?

מטבח הוא בין החללים החשובים והשימושיים ביותר בבית וכאשר אנחנו רוצים לבנות מטבח חדש או לשפץ מטבח ישן, יש חשיבות גדולה לעיצוב המטבח – גם מבחינת מראה וגם מבחינת שימושיות. עיצוב מטבחים מציע שפע של סגנונות שונים למטבח, אך שני הסגנונות העיקריים הם קלאסי ומודרני. על הלקוח להכיר את שני הסגנונות ולהחליט מה הסגנון המועדף עליו כדי שהמעצבים יתכננו את מטבח חלומותיו.

מטבח קלאסי

עיצוב מטבח קלאסי מתמקד בהענקת חמימות טבעית במטבח. לשם כך מעצבי מטבחים קלאסיים ישתמשו בעץ (אלון, דובדבן וכדומה) כחומר גלם העיקרי, כאשר המטרה היא לשמור על מראה וצבע העץ הטבעי. החלוקה של שטח האחסון במטבח תהיה לשני חלקים – חלק עליון וחלק תחתון, כאשר בחלק העליון יהיו ארונות אחסון ובחלק התחתון יהיו לרוב מגירות. עיצוב מטבחים קלאסיים משתמש לרוב בקישוטים ייחודיים המשתלבים עם המראה הכפרי, חריטות בארונות העץ, ידיות מתכת עם פירזולים מיוחדים, קישוטים בצבעים חמים של נחושת, שנהב וכדומה. כל אלו על מנת לתת למטבח אווירה כפרית, מסורתית וחמה.

מטבח מודרני

המטבח המודרני מתאפיין במראה קר ומשדר אווירה יוקרתית ומודרנית. עיצוב מטבחים מודרניים משלב מראה ופונקציונאליות רחבה, בעיקר בזכות שימוש בטכנולוגיות ופתרונות שונים לניצול כל חלל המטבח. בין היתר אפשר למצוא דלתות טאץ' (בלי ידיות), סגירה שקטה של מגירות, "אי" באמצע המטבח ולו מספר פונקציות במקביל וכדומה. חומרי הגלם שבהם משתמשים בעיצוב מטבחים מודרניים הוא בדרך כלל חומרים תעשייתים ((MDF בצבעים ניטרליים בהירים כמו לבן ואפור. במטבח המודרני לכל מכשיר חשמלי או כלי מטבח יש מקום ייעודי, כאשר המטרה היא לשמור על רוב הדברים מאוחסנים בארונות ולהשאיר את המטבח עם מראה חלק ונקי.

לאחר שבחרתם איזה מטבח מתאים לכם יותר, גשו למקומות המתמחים בעיצוב מטבחים ויחדיו תתכננו את המטבח המושלם בשבילכם.

כתיבת תגובה