תכנון מטבח קטן

סטודנטים, רווקים, זוגות צעירים – לכולם מכנה משותף, רובם בדרך כלל גרים בדירות קטנות עם מטבח קטן ומצומצם יחסית.  בשביל להתמודד עם מטבח קטן צריך לחשוב מראש על תכנון אידיאלי ולהשתמש באבזור חכם ובעיצוב אשר יוסיף יופי וחן למרות מגבלות המקום. אז איך ניתן לעצב מטבחים קטנים ופונקציונאליים? על מה צריך לשים דגש בתכנון המטבח? כל זאת במדריך הקצר הבא.

תכנון החלל – יש לבחון תחילה היכן ממוקם המטבח. האם מדובר בחלל פתוח או ביחידה נפרדת, האם ישנם פתחים באזור המטבח (חלונות, דלתות), מהן מידות החלל המיועד למטבח וכו'. בנוסף, רצוי להכין רשימת צרכים מיוחדים מן המטבח – סגנון בישול, גובה דיירי הבית, שמירת כשרות וכו'. פרטים אלה יכולים להקל בתכנון יעיל של המטבח ויסיעו ביצירת סביבת בישול קלה לתפעול. כמו כן, מומלץ גם להכין רשימה של מוצרי החשמל ומידותיהם.

פתרונות אחסון – מטבח קטן משמעו מרחב מצומצם לאחסון. כלי מטבח תופסים הרבה מקום במטבח וחשוב לשמור על נגישות אליהם מצד אחד, אבל גם על מטבח אסתטי, נקי ומסודר מצד שני. במטבחים מודרניים יש מספר פתרונות אפשריים ביניהם פתרונות של תלייה שחוסכים מקום בשטח השיש, אחסון בתוך אי המשמש גם כשטח עבודה, או כפינת אוכל ועוד. כיום קיימות מגירות עם שליפה מלאה המנצלות לעומק את נפח הארון ומאפשרות גישה נוחה לתכולתו. עוד שדרוג במטבחים המודרניים הוא ניצול הארון הממוקם מתחת לכיור כחלל אחסון נוסף בעזרת מגירות מיועדות.

כתיבת תגובה